A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Волицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Рава-Руської міської ради Львівського району Львівської області

Вправа 8 «Які права дитини захищає законодавство?»(15 хв)

Дата: 04.10.2023 15:31
Кількість переглядів: 23

Мета:ознайомити учасників з основними правами, що захищаються міжнародним та українським законодавством.

Матеріали та обладнання:перша група отримує класифікацію прав дитини, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини(див. додаток 7). Друга група - ст. 5-9 закону України «Про охорону дитинства». Третя група - ст. 21-36 Конституції України. Усі три групи разом із законодавством отримують письмове завдання, в якому необхідно заповнити пропуски(див. додаток 8).

Хід вправи

Тренер.Важлива ознака правової держави полягає в тому, що права людини в ній набувають самостійного юридичного значення і з ними мають співвідноситись усі закони. Тобто у правовій державі права та свободи людини гарантуються та реально виконуються незалежно від того, які політичні сили в ній є правлячими. Зараз кожній групі дається 5-7 хв для ознайомлення з основними правами та свободами дитини. Перша група отримує класифікацію прав дитини, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини. Друга группа - ст. 5-9 закону України «Про охорону дитинства». Третя группа - ст 21-36 Конституції України.»

Усі три групи разом із законодавством отримують письмове завдання, в якому необхідно вставити пропуски(див. додаток 8).

Через 5-6 хв один-два учасники з кожної групи зроблять невелике повідомлення про ці основні права, що захищаються міжнародним та українським законодавством.

Тренер підбиває підсумки вправи.

ЗАКЛЮЧНИЙ БЛОК
8 ВПРАВА: підбиття підсумків(10 хв)

Мета:підбити підсумки тренінгу, закріпити отриману інформацію, знання й навички, створити у групі сприятливу емоційну атмосферу. Провести вихідний моніторинг знань старшокласників про проблему прав дитини. Визначити, чи виріс рівень їх зацікавленості цією проблемою.

Матеріали та обладнання:анкета учасника тренінгу (вихідне опитування)(див. додаток 9), листки самоклеючого паперу для написання ідей до проекту «Що може зробити кожна дитина для захисту своїх прав?».

Хід вправи

Тренер.Як один із варіантів «емоційної точки» пропоную казку «Сніжинка». Нехай це буде казка натхнення! Отже, слухайте уважно:

- Скажи мені, скільки важить сніжинка? - спитало Мишеня в Голуба.

- Не більше, ніж нічого, - відповів той.

- Тоді я розкажу тобі одну дивну історію, - сказало Мишеня.

Я сидів на ялинковій гілочці, біля самого стовбура, коли почав падати сніг. Це було схоже на безтурботний сон. Щоб якось убити час, я рахував сніжинки, які легенько падали на хвою моєї гілки. Я нарахував приблизно 3741952 сніжинки. Коли впала ще одна, то своєю вагою (не більше, ніж нічого...) зламала гілку». Розказавши цю історію, Мишенятко зникло. А Голуб подумав: «Напевно, для того, щоб настав мир у цьому світі, не вистачає голосу всього однієї людини».

Можливо, діти, саме вашого голосу не вистачає, щоб захистити права тих, хто має в цьому велику потребу. Тому зараз напишіть ваші ідеї до проекту«Що може зробити кожна дитина для захисту своїх прав?»

Після написання ідей листки самоклеючого паперу прикріплюються до великого аркуш ватману.

Після цього необхідно провести вихідний моніторинг знань старшокласників про проблему прав дитини. Для цього кожний учасник тренінгу заповнює анкету учасника тренінгу (вихідне опитування)(див. додаток 9).

Як підбиття підсумків усього тренінгу можна спитати учасників, що їм сподобалось, а що ні, що вони запам'ятали, що зможуть використати в майбутньому, чи хочуть вони провести такий тренінг у своєму класі.

На завершення кожний учасник тренінгу отримує «Пам'ятку учасника тренінгу про права дитини» з телефонами правозахисних організацій(див. додаток 10).

Додаток 1

ДАВАЙТЕ МЕНШЕ ГОВОРИТИ ПРО ОБОВ'ЯЗКИ ДІТЕЙ, А БІЛЬШЕ ПРО ЇХНІ ПРАВА

Ж-Ж. Руссо

Додаток 2

АНКЕТА УЧАСНИКА ТРЕНІНГУ
(початкове опитування)

1. Прізвище, ім'я, по батькові.

2. Ваш вік і клас, у якому навчаєтесь.

3. Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

4. Чи актуальна сьогодні проблема захисту прав дитини?

5. Які права та свободи, на вашу думку, захищає міжнародне та українське законодавство?

6. Чи можете ви сказати, що добре обізнані з міжнародним та українським законодавством, яке захищає права дитини:

· а) так;

· б) ні;

· в) у деякій мірі.

7. Де ви отримали знання про права дитини:

· а) на уроках правознавства;

· б) на спецкурсі під назвою;

· в) ваш варіант.

8. Чи хотіли би більше дізнатись про законодавство, що захищає права дитини: а) так; б) ні.

Додаток 3

Перелік основних міжнародних документів, що захищають права дитини:

1. Декларація прав людини (прийнята ООН у 1948 р.).

2. Декларація прав дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 р.).

3. Декларація про захист жінок і дітей у надзвичайних обставинах і під час збройних конфліктів (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 14 грудня 1974 р.).

4. Європейська конвенція про визнання виконання рішень стосовно опіки над дітьми та про поновлення опіки над дітьми (прийнята Радою Європи 20 травня 1980 р.).

5. Конвенція про права дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 р.).

6. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту й розвитку дітей у 90-ті роки та План дії зі здійснення Декларації (прийнята ООН 30 вересня 1990 р.).

7. Декларація принципів толерантності (прийнята на Генеральній конференції ЮНЕСКО в Парижі 16 листопада 1995 р.).

8. Європейська конвенція про здійснення прав дитини (прийнята 25 січня 1996 р. у Страсбурзі Радою Європи).

Додаток 4

Українське законодавство із захисту прав дитини

Закони України:

(зі змінами та доповненнями, внесеними законами України станом на 1 вересня 2004 р.).

1. Закон України від 23 травня 1991 р. «Про освіту».

2. Закон України від 13 травня 1999 р. «Про загальну середню освіту».

3. Закон України від 22 червня 2000 р. «Про позашкільну освіту».

4. Закон України від 10 лютого 1998 р. «Про професійно-технічну освіту».

5. Закон України від 17 січня 2002 р. «Про вищу освіту».

6. Закон України від 21 листопада 1992 р. «Про державну допомогу сім'ям з дітьми».

7. Закон України від 5 лютого 1993 р. «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні».

8. Закон України від 24 грудня 1993 р. «Про фізичну культуру і спорт».

9. Закон України від 24 січня 1995 р. «Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх».

10. Закон України від 1 грудня 1998 р. «Про молодіжні та дитячі громадські організації».

11. Закон України від 16 листопада 2000 р. «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам».

12. Закон України від 26 квітня 2001 р. «Про охорону дитинства».

13. Закон України від 21 червня 2001 р. «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю».

14. Закон України від 26 грудня 1997 р. «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини».

15. Закон України від 10 вересня 1999 р. «Про ратифікацію Основної Угоди про співробітництво між Дитячим фондом ООН та Урядом України».

16. Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1993 р.

17. Закон України «Про соціальні послуги» від 19 червня 2003р.

Укази Президента України:

1. Указ Президента України «Про Національну програму «Діти України».

2. Указ Президента України «Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної програми «Діти України» на період до 2005 року».

Постанови Кабінету Міністрів України:

1. Основна Угода про співробітництво між Дитячим Фондом Організації Об'єднаних Націй та Урядом України (Угоду схвалено й подано на ратифікацію згідно з Постановою КМ № 1198 (1198-99-п) від 05.07.99) (Угоду ратифіковано законом № 1071-XIV (1071-14) від 21.09.99).

2. Постанова від 24 січня 2001 р. № 40 «Про затвердження Типового положення про молодіжний центр праці».

3. Постанова від 6 травня 2001 р. № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад».

4. Постанова від 20 січня 1997 р. № 38 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами».

5. Постанова від 17 серпня 2002 р. № 1133 «Про затвердження переліку позашкільних навчальних закладів і заходів з позашкільної роботи з дітьми, а також закладів і заходів у галузі освіти, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету».

6. Постанова від 14 січня 2004 р. № 12 «Про порядок надання платних соціальних послуг і затвердження їх переліку».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень