Вправа 8 «Які права дитини захищає законодавство?»(15 хв)
Мета:ознайомити учасників з основними правами, що захищаються міжнародним та українським законодавством.15:31 04.10.2023
Діти мають захищати свої права. Тренінгові заняття
Демократизація українського суспільства, а разом із ним і нашої школи, вимагає все гучніше порушувати питання про права дитини: у родині, у школі, у державі. Учителька суспільно-гуманістичних дисциплін Оксана Степанова з Хмельницької гімназії № 2 розробила систему тренінгових занять з цієї проблематики
Мета:сприяти формуванню правового світогляду підлітків, який включав би систему теоретичних поглядів на права, і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізації прав у житті.
Завдання:
· самооцінка учасниками рівня своїх знань про права дитини;
· ознайомлення підлітків з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини;
· стимулювання соціальної активності й ініціативи підлітків-лідерів;
· формування навичок правомірної поведінки підлітків і навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права;
· виховання в підлітків непримиренності до протиправної поведінки, формування навичок правомірного реагування на неправомірні дії однолітків;
· вироблення в підлітків-лідерів мотивації до організації просвітницької роботи серед однолітків;
· формування в підлітків-лідерів навички надання одноліткам необхідної підтримки, консультативної допомоги у проблемах, пов'язаних із правами дитини.
Основні поняття для засвоєння:декларація, конвенція, закон, права дитини, права (економічні, політичні, громадянські, соціальні, екологічні, культурні), нормативно-правовий акт, правозахисні організації.
Обладнання:текст епіграфу, анкети учасника тренінгу (початкове та заключне опитування), правила проведення тренінгу, завдання тренінгу, законодавство України про захист прав дитини, міжнародне законодавство про права дитини, виставка на тему.
Вправа 8 «Які права дитини захищає законодавство?»(15 хв)
Мета:ознайомити учасників з основними правами, що захищаються міжнародним та українським законодавством.15:31 04.10.2023
Вправа 7 «Хто може допомогти в захисті твоїх прав?»(10 хв)
Мета:ознайомити учасників тренінгу з основними міжнародними й українськими комітетами, організаціями та службами, які захищають права дитини, зорієнтувати підлітків, куди й до кого можна звертатись, якщо виникають проблеми порушення прав.15:30 04.10.2023
Вправа 6 «Законодавство, яке тебе захищає»(10 хв)
Мета:ознайомити учасників тренінгу з переліком документів основного міжнародного й українського законодавства із захисту прав дитини.15:29 04.10.2023
15:28 04.10.2023
Вправа 5 «Які умови необхідні для захисту прав дитини?»(20-25 хв)
Мета:сприяти зміні фокуса точки зору учасників на проблему порушення прав дитини; наочно продемонструвати соціальні й емоційні зв'язки, що забезпечують необхідні умови для виживання й розвитку дитини.15:28 04.10.2023
Вправа 2. «Правила тренінгу»(3-5 хв)
Мета:установлення атмосфери довіри та співпраці між учасниками тренінгу.15:27 04.10.2023
Вправа 3«Знайомство учасників тренінгу»(15 хв)
Мета:створення емоційно комфортної атмосфери довіри, розкутості, подолання сором'язливості, що сприяє результативній спільній роботі учасників тренінгу. Вправа «Знайомство», як і попередня вправа «Правила», є неодмінним етапом проведення тренінгу, навіть тоді, коли всі учасники тренінгу знайомі один з одним.15:27 04.10.2023
15:25 04.10.2023